neděle 8. srpna 2010

Rozhovor s Lhubkem


Dalším pánem, kterého redakce SN vybrala do svého seriálu rozhovorů je sám finský správce a jeden z dvojice autorů tohoto blogu Lhubko, zároveň manažer SM-ligového celku IHC Aurinko Lappi.

SN: Ahoj, uplne na zacatek nam rekni neco o sobe, kolik ti je, co delas kdyz nehrajes HB, jak se jmenuje tvoje pritelkyne a tak:))

Lhubko: Ahoj, najprv by som rád pozdravil všetkých čitateľov Suomi News Blogu. Musím povedať, že ma teší ich záujem o články, ktoré tu pre nich pripravujeme. Dúfam, že nám ostanú verní aj do budúcnosti. A teraz k tvojej otázke. Mimo HB ma väčšina ľudí pozná pod menom Ľuboš. Po svete sa s týmto menom potĺkam už (alebo ešte len? :)) dvadsaťtri rokov. Od narodenia bývam v Košiciach. Piaty rok študujem na univerzite v Prešove, konkrétne odbor politológia - ak sa všetko podarí podľa plánu, tak koncom augusta by som mal ukončiť toto štúdium s titulom magister. Čo ešte také by som o sebe povedal...skúsim náhodne a heslovito - obľúbené: pivo: Budvar, režisér: Woody Allen, spisovateľ: Sándor Márai, futbalový klub: Arsenal, seriál: The Simpsons...tak, obraz už hádam máte :). A ešte teda, priateľka sa volá Danka :)

Jak dlouho hrajes hokejku a jak ses k ni tenkrat vlastne dostal?

Prvýkrát som sa s Hokejkou stretol niekedy okolo roku 2002 (tým rokom si však nie som stopercentne istý), keď mi o nej povedal spolužiak. Ale keďže som vtedy ešte nemal internet doma, mohol som sa jej venovať len na hodinách informatiky a sem tam po škole, keď som ostal v "počítačovej miestnosti" :). Avšak príchodom prázdnin bolo s mojim "hokejkovaním" koniec. Druhýkrát som na Hokejku narazil v marci 2007 - to už existovala vo svojej H4 podobe. Veľmi ma potešilo, že som ju takto po rokoch našiel a bez váhania som sa v momente zaregistroval.

Driv si hral na Slovensku, proc ta zmena a co te privedlo zrovna do Finska?

Najprv chcem povedať, že počas H4 som si veľmi užíval hranie na Slovensku. Bola tam skvelá partia, kvalitní manažéri, proste dobré prostredie. Ale už vtedy mi bolo Fínsko veľmi sympatické, najmä čo sa týka manažérskeho obsadenia. Určite k tejto sympatii prispel aj tvoj blog, ktorý som sa vtedy pokúsil kopírovať a vytvoril som jeho slovenskú verziu. No a keď sa objavil HockeyBoss, tak som sa hneď zaregistroval do Fínska. Najmä kvôli tým pocitom z H4. Po čase som trošku zaváhal a prešiel späť do SVK. Ale keď som videl, že stará partia sa akosi neobnovuje a manažérov začína byť na Slovensku prebytok, neváhal som a definitívne som sa rozhodol pre Fínsko.

Jak vznikl nazev tvyho tymu? Jak se ti vedlo v prvni sezone?

Pôvodný názov, ktorý môj tím mal - HC VSŽ Košice - bol akousi spomienkou na legendárny tím Košíc zo sezóny 1998/1999, v ktorej dokázali vyhrať titul aj napriek obrovským finančným problémom (ak sa nemýlim, tak hráči odohrali časť sezóny bez toho, aby im boli vyplácané platy). Do play-off postupovali z piateho miesta, dostali sa až do finále, a tam porazili bratislavský Slovan. A teraz k súčasnému názvu: po prechode tímu zo Slovenska do Fínska som chvíľu váhal či meniť názov. Nakoniec som sa rozhodol pre zmenu. Dlho som potom uvažoval čo fínske mám rád a zároveň by sa to hodilo do názvu. Až som si nakoniec spomenul, že ako malý som písal listy s darčekovými požiadavkami Santovi, ktorý mal (a zrejme aj stále má) oficiálnu kanceláriu (alebo aspoň adresu pre listy) vo Fínsku - konkrétne v Laponsku (preto Lappi) - takže o mieste pobytu tímu bolo rozhodnuté :). Aurinko (v preklade "slnko") prišlo až s logom, ktoré som pre tím našiel. Čo sa týka výkonov môjho tímu v prvej sezóne, tie oslnivé veľmi neboli. Najprv sa mi nepodarilo dostať do prvej päťdesiatky najlepších prípravkárov (môj pôvodný cieľ). Následne som v SM-liige obsadil po skončení základnej časti siedme miesto, v play-off som spadol ešte o priečku nižšie. Ale má to aj svetlú stránku - vo Fínsku je konkurencia veľmi silná a o najvyššie priečky je nevyhnutné tvrdo bojovať. A práve to robí túto hru zaujímavou.

Ted k tvymu spravcovani, jak vsichni urcite vedi, ses spravcem Finska co takovy spravcovani vlastne obnasi, jaky ulohy ma spravce statu?


Základom práce je dohľad a staranie sa o štát - či už plánovanie pohárov a výber ich účastníkov, zabezpečenie výberu trénerov, informovanie o dôležitom dianí na HB, pomoc manažérom, kontrola diskusie... Ďalším rozmerom správcovstva je činnosť v DEVe - tu je úlohou hlavne rozvoj hry, upozorňovanie na existujúce chyby a nedostatky, snaha o presadenie toho, čo si manažéri v hre želajú a odstránenie toho, čo sa im nepáči. Ale hlavne je to písanie a čítanie kopy mailov - keď sa rozprúdi medzi členmi DEVu diskusia o nejakom probléme, tak prečítanie všetkej korešpondencie zaberie dosť veľa času. Ale keď to človeka baví, tak to problém nie je.

Hrajes jeste jiny manazery? Co te na HB pritahuje co na jinych manazerech neni?

Keď to už s H4 išlo veľmi rýchlo dolu vodou začal som uvažovať, či neskúsim niečo iné. A tuším si to bol ty, kto ma nahovoril na PPM. Ale dlho som pri tom nevydržal. Už som bol príliš navyknutý na Hokejku, na nové som si nevedel (a v podstate ani nechcel) zvyknúť. A keď sa Hokejka opäť objavila - vo forme HB - tak som na PPM takmer úplne rezignoval (prihlasujem sa tam len keď mi príde mail s oznámením, že som sa už dlho na svoj tím neprišiel pozrieť :)). Počas neexistencie Hokejky som vlastne prišiel na to, že ma online manažéry veľmi nebavia. Hokejka, teda HB :) (aj vy máte taký problém zvyknúť si na zmenu názvu hry?), je v tomto veľkou výnimkou. Neviem ani presne definovať prečo. Možno je to už len zvyk, možno je to ľuďmi čo to tu hrajú. Zrejme som si k tejto hre vytvoril istý vzťah, ktorý ma pri nej drží.

Znas nektere manazery z HB i osobne?

Naživo som z HB nikoho nestretol. V Košiciach sú síce niekoľkí manažéri, ale k stretnutiu nikdy nedošlo. Inak si sem tam s niektorými píšem (mimochodom, mal by si sa viac prihlasovať na ICQ :)), najčastejšie asi s Cadom (manažér Edmontonu Oilers, týmto ho pozdravujem :)).

Jak si uzivas prazdniny, uz si byl nekde na dovce?

Prázdniny trávim doma. Keďže ma v auguste čakajú štátnice, tak sa musím venovať najmä škole. A keď nesedím pri počítači (či už kvôli tej škole, alebo HB), tak sa venujem priateľke. A najväčším relaxom, nie len počas prázdnin, je pre mňa futbal, ktorý chodím hrávať niekoľkokrát do týždňa.

Napada te jeste naka inteligentni otazka? Me uz ne:))

To je dobré, mne už nenapadá nijaká inteligentná odpoveď :)

Diky Lhubkovi za prijemny rozhovor, redakce SN jiz pripravuje dalsi rozhovory s manazery ze sveta HB.

Žádné komentáře: